Healeři
Healeři (léčitelé, andělé) jsou jedinou obrannou jednotkou ve hře schopnou léčit ostatní jednotky. Používají se v kombinaci z tzv. “tanky”- gianty a PEKKAs. Model tank + healer je notorický známý z klasických onlinovek: rolí tanku je vázat a absorbovat nepřátelskou palbu, healer ho drží při životě. Mezitím útočné (dps) jednotky (archeři, barbaři, draci a další) ničí vše po cestě. Healeři neumí útočit, tudíž se nehodí k obraně vaší základny v Clan castlu. Léčí pouze pozemní útočné jednotky (nikoliv balony a draky). Pakliže vám dojdou útočné jednotky, zůstanou tupě plandat ve vzduchu a počkají si na smrt, případně konec časomíry. Při obraně dokáží léčit poškozené budovy, což ale obvykle není moc efektivní strategie obrany. Healeři léčí v tzv. “splash módu” – neléčí jednu konkrétní jednotku ale jednotky v dosahu 2 dílků. Jejich léčebná kapacita se rozprostře mezi jednotky v dosahu. Healery lze aktuálně trénovat pouze do úrovně 4.
Parametry healerů v Clash of Clans
Základní parametry: – rychlost pohybu = 16 – čas tréningu = 15 minut – rychlost útoku = 0,7s – minimální potřebná úroveň kasáren (barracks) = 8 – spotřebuje kapacity v armádě: 14
HEALEŘI A JEJICH LEVELY
Jak se vyvíjí vzhled healerů:
Vlastnosti healerů v Clash of Clans:
Výhody healerů: + jediná jednotka schopná udržet ostatní naživu + při správně struktuře armády a chytrém nasazení pomohou zničit téměř jakoukoliv základnu
Nevýhody healerů: – moc toho nevydrží, při špatném nasazení rychlé umírají – nejsou příliš chytří ve výběru cílů pro léčení – léčí vždy nejbližší jednotku. Je potřeba si dobře rozmyslet kde a kdy je nasadíte, aby léčili vaše tanky a ne útočné jednotky (archery, barbary), které stejně při životě neudrží – ve středních fázích hry jsou poměrně drazí a zabírají hodně místa, efektivní jsou spíše až od levelu 2.